Rondje om het eiland - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Steef en Piet - WaarBenJij.nu Rondje om het eiland - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Steef en Piet - WaarBenJij.nu

Rondje om het eiland

Door: Steef en Piet

Blijf op de hoogte en volg Steef en Piet

01 Mei 2009 | Indonesië, Bali

Dag lieve vrienden en familie,

Ook wij zijn erg geschrokken van het heftige nieuws mbt Koninginnedag. Na het telefoontje van Lil (die het live zag gebeuren) zijn wij hier direct een Nederlandse kroeg ingedoken om het nieuws op groot scherm te volgen. Shockerend! We nemen aan dat het K-dag gevoel niet erg aanwezig was gister. We denken er vanuit hier aan.

Toch wilden we jullie onze update niet weerhouden. We hebben tenslotte weer een hoop meegemaakt!

Vanuit Kuta zijn we naar Sanur gereden waar we een dag gespendeerd hebben op het strand. Vanuit Sanur zijn we via de oostkust doorgereden naar de duikplaats Amed. Hier heeft Piet -eindelijk- een paar prachtige duiken kunnen maken en heeft Steef lekker gesnorkeld. Amed beviel ons prima, waardoor we hier heerlijk ontspannen een paar dagen gezeten hebben en genoten hebben van het waanzinnige uitzicht dat dit plaatsje biedt.

Na Amed voerde de weg ons verder richting Lovina aan de noordkust. Lovina staat vooral bekend om de dolfijnen. Dus wij de volgende ochtend om 5 uur op om bij de opkomende zon de dolfijnen midden op zee te gaan spotten. Even voelde het heel idyllisch aan om zo met zijn tweetjes in een piepklein bootje midden op zee te zitten met de zon die opkomt die alles in een onwerkelijke oranje gloed hult. Helaas voor ons was dit spectaculaire momentje al snel voorbij en zaten we met 40 andere bootjes de dolfijnen te spotten. ELke keer als iemand een dolfijn zag werd het een soort wedstrijd om er als eerste bij te zijn. Het voelde meer als dolfijnen jagen, dan spotten. Vreselijk! We hadden het al snel gezien en besloten ons terug aan land te laten brengen, waarna we de rest van de dag in Lovina op het land doorgebracht hebben.

Na Lovina zijn we via het binnenland een prachtige route gevolgd door de rijstvelden en gebergtes om uiteindelijk in het rustige, inspirende kunstenaarsstadje Ubud aan te komen. Onderweg naar Ubud reden we per toeval langs een apenbos waar we besloten een kijkje te nemen. We waren de enigen, dus kregen we de onverdeelde aandacht van de apen! Helaas was er 1 sneaky aapje die mijn parel-oorbel uit mijn oor rukte en de parel steeds uitdagend tussen zijn lippen liet rollen, bereidwillig om het te ruilen tegen eten. Hij was de verzorgers echter te slim af, dus weg oorbel en dank je wel voor het extra eten. De draak! Haha!

We hebben wel vreselijk veel lol gehad en hele leuke foto's uiteindelijk weten te maken. De koning van de apen besloot dat Piet zijn hoofd een lekkere plek was om te chillen en een heel schattig aapje die niet bij Steef weg was te slaan besloot dat hij dan ook net zo goed op haar schouder kon gaan plassen.. Yes yes. Solly! When monkey pee on you is for good luck! Jaja... Senk joe very much.

Na de lachwekkende ervaring met de aapjes vervolgden we onze weg naar Ubud, met werd onze blik tijdens het rijden door iets vastgehouden. We besloten de auto te parkeren en te gaan kijken. Langs de kant van de weg aan een klein beekje werd een megagroot varken zeer vakkundig door de dorpbewoners geslacht en volledig ontleed. De geur was bijna ondragelijk en Steef werd er bijna niet goed van, maar... bijzonder was het wel om te zien. Brrr..

Daarna eindelijk in Ubud aangekomen en de rest van de avond rustig doorgebracht. De volgende ochtend alweer vroeg op, want we zouden een flinke fietstocht door de rijstvelden gaan maken. Na onze mede-fietsers te hebben opgehaald (2 Amerikanen op Honeymoon en een ander Engels stel met een geweldig kind!) zijn we met een auto de hoogste berg opgereden om te gaan ontbijten met uitzicht over een actieve vulkaan. Daarna zijn we doorgereden naar een cacao/koffieplantage waar we oa. tropische vruchten mochten proberen en Luwak koffie (door een Luwakkat uitgepoepte koffiebonen) hebben gedronken. :-)

Na de plantage was het dan echt tijd om te fietsen. Het fietsen was bergafwaarts en bestond eigenlijk meer uit remmen, dan daadwerkelijk fietsen. En voerde ons door mooie dorpjes en waanzinnige rijstvelden. Superleuk en indrukwekkend! Tot slot hebben we om 4 uur 's middags genoten van een uitgebreide Indonesische lunch bij de organistor van de tour thuis en werden Steef en Joshua (het kindje van het Engelse stel) onafscheidelijke vriendjes. 's Avonds nog met zn allen uit eten geweest en a.s. zondag volgt een rendez-vous in Kuta.

Na Ubud zijn we weer teruggekomen naar onze beginplaats Kuta waar we nu sinds gisteravond weer zijn. Wat een drukte ineens! Maar wat een bijzondere reis..

Liefs,
Steef & Piet

• 01 Mei 2009 - 11:41

Lizette:

Zucht....:D :D

• 01 Mei 2009 - 12:27

Emilie:

Klinkt weer intens bijzonder! Heerlijk hoor! Steams, beterschap en ga nu ff je andere mail lezen ;-) DIKKE X

• 01 Mei 2009 - 15:17

Corry En Jack:

Nou, jullie hebben al weer heel wat meegemaakt en gezien.... Trouwens...leuke auto!!!
    Jullie hebben err weer een prachtig verhaal van gemaakt met heel mooie foto's.
    Veel plezier maar weer!!!
    Liefs en groetjes,

• 02 Mei 2009 - 12:45

Mark & Chris:

Iiiieeeewwwwll (wat een vreemde variant op de golden shower)!!! Hahaha, maar ziet er weer top uit! Kijken ook erg uit naar Indo!

Liefs en een dikke kus

• 03 Mei 2009 - 11:25

Ted:

Fantastisch allemaal.
    Willen jullie nog...wel.. terug?????
    Nou vooruit maar... wel blijven vertellen
    wat jullie meemaken.
    Heel veel plezier.
    xxx

• 04 Mei 2009 - 08:36

Cin:

Luwak, het kaviaar onder de koffie's and Mr. Divo and Ms. Diva tasted it, nice! Al is het idee dat het gewoon kattenschijt is wellicht wat minder ;-) Eten apen ook druiven? Want misschien is die monkey pee wel het kaviaar onder wijnen....heeft Steefke zich gewoon onder laten pissen met de duurste wijn ter wereld! Another way to look @ your yellow luck, haha :-)

Apeldoorn was idd shocking, Queensday will never be the same for many...tragisch hoor! Beelden zijn idd heftig, youtube staat er vol mee. Van over de hele wereld steunbetuigingen aan ons landje. Vandaag heeft Obama zelfs zijn medeleven betuigt.
    Vanavond dodenherdenking, zal vast ook een extra beladen avond worden in den landen.

Well guys, keep us posted, read ya soon again, bigga kiss XxX